13 Şubat 2008 Çarşamba

BALLI KEK


Okulların açılmasına sadece 1 gün kaldı:-(( Oysa bir öğrenci gibi dört gözle beklemiştim yarıyıl tatilini. Neler neler yapacaktım, çocuklarla birlikte ne planlar yapmıştık. Koskocaman iki hafta nasıl da çabucak bitti ve biz ne yazık ki yapmayı hayal ettiğimiz bir çok şeyi yapmaya fırsat bulamadık. Şimdi yine bir koşturmaca, ödevler, sınavlar, projeler, kurslar… Tanrııımm..Kabus yeniden başlıyooorrr:-((

Fırsat bulup yapamadıklarımdan biri de
tarifdünyası’nın Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 12 için yaptığı nazik davete katılamamaktı. Kendisinden özür diliyor ve bu karamsar hava içinde lafı daha fazla uzatmadan ev sahipliğini hünerlieller’in yaptığı P.D.Ç.S 13 için hazırladığım ballı kek’in tarifine geçiyorum.

Bu tarifi kabartma tozu paketinin arkasında görmüştüm (hani şu tarif defterleri arasında kurutulan ama bir türlü fırsat bulup denenemeyen tariflerden) ve hoş bir lezzet olacağını düşünerek denedim…Tarif beni yanıltmadı, özellikle cevizli kek sevenler için denemeye değer bir tarif;

Malzemeler;
½ su bardağı toz şeker
½ su bardağı bal
4 yemek kaşığı su
80 gr. beyaz çikolata
1 su bardağı dövülmüş ceviz
2 yumurta
2 su bardağı un (elenmiş)
1 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu

Şeker, bal ve suyu eriyene kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan alıp ufalanmış beyaz çikolatayı ve cevizi ekleyin. Çikolata eriyinceye kadar karıştırıp soğumaya bırakın. Yumurtaları iki dakika kadar çırpıp, ballı karışım, elenmiş un, tarçın ve kabartma tozunu ekleyerek 1 dakika daha çırpın. 180 ◦C ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin. Afiyet olsuuuuun.

6 yorum:

TATLI DİYAR dedi ki...

SİBELİMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
CANIM BENİM
YENİ BLOGUN İLK YORUMU BENDEN OLSUN İSTEDİM:)))))
CANIM YENİ EVİNDE İNŞALLAH ÇOK DAHA RAHAT EDERSİN
SAYFA DÜZENİNDE MUHTEŞEM OLMUŞ
VEEEEEEEEEEEE
SEVGİLİLER GÜNÜNÜ KUTLIYACAKTIM AMA ASLINDA AZİZ VALANTİNE İNİ ÖLÜM YIL DÖNÜMÜ OLDUĞUNU ÖĞRENDİM:(
ONUN İÇİN BEN YENİ BLOGUN DOĞUMUNU KUTLUYORUM
CANIM ÖPTÜM SENİ BLOGŞÖRÜM:)))))

TATLI DİYAR dedi ki...

Sana doğru bir kelebek uçurdum, dağları denizleri aştı seni buldu, yanağına ufacık bir öpücük kondurdu. Hissettin mi? Sevgililer günün kutlu olsun!
SİBELİMMMMMMMMMMM

EZGi :)) dedi ki...

sibelcim hoşgeldin blogspota canım.kek müthiş görünüyor.ne kadar da güzel süslemişsin.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim sibelcigim, hos geldin sefa getirdin, sayfan cok güzel olmus, kekinde sahane, sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım benim hiç ziyaret etmez olurmuyum blog değiştirmen bizim arkadaşlığımızı ve ziyaretlerimizi koparamaz sen merak etme çoooooooooooook çokkkkkkkkkkkkk öpüyorum yeni bloğunun hayılı olmasını diliyorum

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Yemek tarifi bloglarını da çok seviyorum ya. Bakarak doyuyorum resmen :)

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails